Thulogg

Marbella

ResaPosted by Nils Thulin 2009-05-13 08:02:29

Need i say more ... skall tillSpanien på jobb.

Sitter på Köpenhamns flygplats i SAS Loungen och har just avnjutit en intercontinental frukost, helt utan kostnad. .o) (Har guldkort och idag är jag glad för det).

På tal om Spanien, man får ta sedan dit man kommer, bättre fly(ga) än illa fäkta, som en sann globetrotter sagt(och det var jag som just sa det)

Har låtit min väska få ta emot tomatjuice och frukt som är gratis på Loungen, dessa varor skall i sann gratis-smålands-anda avnjutas på flyget, för gud förbjude en smålänning som betalar för något han kan skaffa gratis på annat håll, det vore som att svära i kyrkan för en präst.

Spanar in mina medresenärer, jag smälter in perfekt i min kostym, som jag har på mig (i inbjudan står det business casual), om jag nu bara kränger 7 st till av dom där färska wienerbröden som finns här på loungen så kanske jag kan bli lika omfångsrik som mina kamrater globetrötters, vi får se om jag orkar.

Landat i Madrid, 50min sent, har 10min att springa från Utrikes till Inrikes, sist ombord på planet, som är fullt. Om blickar kunde döda hade jag inte levt vid där laget, vi får vänta ytterligare 15min till, antar att det är min väska som skall lastas också, så 40 min sena lyfter vi.

Landat i Marabella, träffar hela delegationen från Sverige, vi tar oss till en minibuss, det känns tryggt att åka med en chaufför som håller 145 km/h och som ligger 2 meter efter en annan bil, undrar vad vägverkets rekomendationer säger om det?

Framme på Konferans och Golfanläggningen, givetvis skall det provputtas på putting-green, underlaget är hårt som sten och allihop puttar långt förbi hålet.

På kvällen vid 9 så blir det barbercue-mat, mycket grillad fisk, som jag i vanlig ordning undviker, jag går på salladen istället. När klockan är 11 och några öl/vin senare så ger jag mig, måste vara pigg imorgon

Torsdag den 14 Maj

Vaknar i vanlig ordning vid 6, duschar och beger mig ner för en tidig frukost, personalen tittar förvånat på mig och säger att det äraldrig någon här innan 07:00 som äter frukost, men efter lite sedvanligt smicker fixar dom fram frukost åt mig. Skönt att avnjuta frukosten ensam.

Tar en promend runt omgivningarna och konstaterar att stället är väldigt stort och ännu mer lyxigt än jag föreställt mig.

Vi startar klockan 08:00, men det visar sig att bara hälften av deltagarna har kommt till den tiden, får höra att det var en stor grupp som satt uppe till 3 på morgonen och försökte hitta lösningen på gåtan "livets mysterium", förmodligen utan framgång då konferansvärden var tvungen att gå upp till rummen för att väcka dessa personer. Vi kommer igång 08:30.

Genomgångarna är bra och håller hög klass, har redan fått med mig bra och matnyttiga saker som jag kan förädla.

Lunch, buffé med paella, fantastiskt gott, jag äter x-tra mycket i fall det är fisk till middagen ikväll.

Vid tretiden så är vi 8 st som skall ta en runda på den magnifika golfbanan, det skall bli väldans roligt.

Vad skall man säga, det är sällan man får möjligheten att spela en sån exlusiv bana som vi gjorde idag. För dom flesta var det första rundan för året och gudarna skall veta att vi skrattat oss igenom 18 hål. Vi var tre st och tillsammans slocg vi bort 15 st bollar. Upptäckte till min fasa att jag inte hade golfskor med mig, så jag gick ner till golfbutiken och hittade ett par på rea för 400kr, det var bara det att butiksägaren undrade om jag verkligen skulle köpa dessa skor, han upplyste mig om att det var damskor! Hur som helst med damskor på fötterna så gick vi i alla fall ut på banan.

Tänkte jag skulle skoja lite med våra kollegor som gick i bollen framför, jag tog sats med golfbilen och skulle tvärnita precis bakom deras bil, det var bara det att just när jag skulle bromsa så var det grus på vägen så jag brakade in i deras bil med ljuv musik, allt detta på ett hål som ligger nedanför där folk sitter och tittar, så kan det gå.

Under Golfrundan så lyckas en kille i vår boll slå ut sin golfboll in på hotellområdet där hotellgästerna ligger och solar, man hör riktigt hur bollen studsar i marmorn. Det var ingen av oss som gick in på hotellet för att leta efter bollen!

Senare på kvällen skall vi äta middag och på vägen till salongen där vi skall äta så hittar min golfkamrat sin bortslagna boll!

Sa jag att jag inte tycker om fisk, hur som helst middag är dukad i en pelarsal och till förrätt får vi grillad mussla (yummi), sen kommer det in en trött laxbit, som jag också petar lite på. Tredje rätten är en Oxfilé, jag fick ialla fall något i magen. När klockan är 11 på kvällen och efterrätten är intagen inser jag att folk kommer att sitta upp länge, så jag går och lägger mig.

Klokt beslut, vaknar 0700, utvillad och fräsch, tar det lungt packar min väska och går därefter ner till frukostbuffén, först igen, antar att dagens aktiviteter inte kommer igång förrän 9, antar att det kommer att dyka upp en hel bunt med trötta och slitna personer.

11:30 åker jag till Malagas flygplats för hemresa.

Home run, ha ordnat det så fiffigt så att dom "roamar" med andra trådlösa operatörer världen över, det gör att jag kan koppla upp mig trådlöst i Spanairs Lounge i Barcelona, där jag är nu. Både i Malaga och här finns hur mycket sprit som helst men ingen mat bara kakor och jordnötter så jag får hålla mig tills i Köpenhamn, en Big Burger sitter fint innan jag åker hem. Den här gången så har jag inte checkat bagaget för att det skall gå så snabbt som möjligt i köpenhamn.

Slut på den här resan...